JOCS TRADICIONALS, DANSES, CONTES I CANÇONS. Instruments tradicionals i joguines sonores de picar, rascar i bufar. - Des de 1981 -

diumenge, 26 de juny del 2016

TEMPS D'ESTIU, TEMPS DE NAVEGAR !. (estiu2016)



Barquetes de canya:

Barquetes de fusta:

Barquetes de closca:

Exposició Vaixells de joguina:

--------------------------

AVENTURA (Joana Raspall)

En un vas d'aigua ben clara
he posat a navegar
la barqueta de paper.
Si ella em vol per mariner,
m'emmascararé amb quitrà
mans i cara, 
per semblar
un ferreny aventurer.

N'hi haurà prou d'un vol de mosca
per alçar tots quatre vents
i fer un mar esvalotat.
Em prepararé al combat;
per rems, dos escuradents,
i en la fosca
faré intents
d'esquivar la tempestat.

Quan s'encalmin les onades,
deixaré rems i timó
i em posaré a somniar
l'aventura de demà:
que, darrere l'horitzó,
encantades
pel dragó
hi ha princeses per salvar!

Com faré la travessia,
sense perill ni temor,
d'aquest mar de dintre el vas?

-Barca de paper, em voldràs?
Em sembla que dius que no.
Què en faries
d'un patró,
si en la mullena et desfàs!...